Ik ben er! - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Lieke Dongen - WaarBenJij.nu Ik ben er! - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Lieke Dongen - WaarBenJij.nu

Ik ben er!

Door: Lieke van Dongen

Blijf op de hoogte en volg Lieke

25 Januari 2013 | Egypte, Caïro

Halloo allemaal:)

Toch maar een reisblog voor degene die soms een update willen hebben van mijn leventje hier want heb gemerkt dat je in een paar dagen cairo al echt veel meemaakt en zeker niet alles kan onthouden of vertellen als ik terug ben.

Na 3 dagen honderd keer zamalek ( de buurt waarin ik moet wonen) te hebben doorkruist, arabisch te onderhandelen met mannen die zeker weten een rolletje hebben gespeeld in Aladin en de sneaky maniertjes van vele makelaars te hebben ontdekt hebben we eindelijk een geweldig huis! Het was een hele bevalling maar ook echt een belevenis waarin je de egyptische cultuur en mensen best snel leert kennen. Wachten en geduld heeft deze dagen een hele nieuwe dimensie gekregen. Maar dus toch uiteindelijk gister rond de tafel gezeten met een paar mannetjes en een vaag contractje getekent en de sleutel gekregen.

ik woon met 3 andere vrienden, Jules, Laurien en Hannah en we hebben ieder een eigen slaapkamer (wat nog best moeilijk te vinden was) een enorm balkon met uitzicht over heel cairo en drie huiskamers, wat hier dus heel normaal is. Het appartement is echt geweldig alleen de flat is iets minder. We zitten op 8 hoog en de lift is zeg maar niet al te fijn. De arabieren hebben nergens last van en proppen zich gewoon met ze tienen bij ons in dat kleine kistje en ik blijf maar panish roepen nee neee wacht, neem de volgende! maar daar trekken ze zich niks van aan. Het trappenhuis is al helemaal geen optie want daar is in geen honderd jaar iemand geweest en dat is echt een rattenhol. Dus toch maar met de lift en alles zal vast goed komen, in sha allah.

Gisteravond zijn we voor het eerst van onze zamalek bubbel afgekomen en naar downtown gegaan. Daar hebben we een fantastisch restaurantje gevonden en heerlijk gegeten. Toen we uit het restaurantje stapte kwamen we op een plein begeven met traangas en ik kan nu uit eigen ervaring vertellen dat traangas echt best pijnlijk. Dus toen zoals iedereen maar sjaal voor mond en ogen en snel de taxi gepakt terug naar onze zamalek bubbel. Vandaag en morgen staat cairo op zijn kop doordat de revolutie twee jaar geleden is en er een uitspraak is van de rechter in het port said bloedbad. Ik blijf deze dagen dus op het veilige eilandje zamalek waar niks kan gebeuren dus met mij gaat alles goed!

Om dit lange verhaal even samen te vatten; afgezien van de krakkemikkige flat en traangas is het leven in Cairo geweldig!

Salaam!

  • 25 Januari 2013 - 11:59

    Fien:

    Joejoe Liek! Ik ben blij dat je weer helemaal van je bevalling bekomen bent! Die flat klinkt echt top en ik zal je zeggen dat ik ook al weet hoe die eruit ziet, want ik heb er vannacht de hele tijd over zitten dromen, hihi! Ik weet nu dus ook hoe je reisgenootjes zijn, dus spreek uit ervaring als ik denk dat het helemaal goed gaat komen. Traangas klinkt iets minder chill, maar ik dacht dat je daarvan gewoon enorm ging huilen en dat dat het wel was. Nu het dus ook echt pijnlijk blijkt te zijn, lijkt het me inderdaad verstandig als jij op dat chiquimiqui Zamalek blijft! Succes met alles en veel plezier zondag!*!*!*!*!*!*!*!*!*!**!*!*!*!**!*!*!*!*!*!*!*!*!**!*!!*!*!*!*!*!*!*!*!**!*!*!*!*!*!*!**!*!*!!!*!*!*

  • 26 Januari 2013 - 13:20

    Marjan:

    Ha Schat

    Leuk dat je een blog hebt gemaakt; ik heb de blog al doorgestuurd naar een gedeelte van je fanclub.
    Wat kan je leuk schrijven zeg.... een verborgen talent. Ik sluit mij geheel aan bij het advies van Fien!
    wegblijven bij onrusten als het mogelijk is. En toch dat trappenhuis eens rustig bekijken (je begrijpt vast wel waarom ik hier over zeur) XX (pappa lacht mij nu enorm uit) XX mam en pap
    \

  • 27 Januari 2013 - 11:55

    Nell En Frans :

    Lieve lieke wat een gaaf verslag super leuk deze blog staat gelijk in m'n favoriet:-) :-) wat heb je al veel meegemaakt !!! Blijf toch zeggen look out !!! Het uitzicht van het appartement is geweldig mooi ,dikke kus van ons

  • 28 Januari 2013 - 11:52

    Gerry :

    Zo nicht!
    Zit je lekker daar in het mooie Cairo? Ik ben blij dat het in ieder geval goed gelukt is met dat appartement al begreep ik ook dat het eerst stevig soppen en dweilen was voordat je er kon gaan wonen. Nouja dat was voor het goede doel moet je maar denken. Ben je al aan de studie of is het nu alleen nog even zoeken naar restaurantjes en zo? Geef me maar eens je adres, kan ik een van mijn koorvriendinnen wat voor je meegeven. Zij vertrekt volgende week naar Cairo en als het allemaal een beetje te bereiken is, dan kan ze wel iets voor je meenemen. Wat mis je nog?? Drop?
    Genieten maar ! Groeten en dikke knuffel van ons allemaal. Gerry

  • 28 Januari 2013 - 14:09

    Wilke:

    Lieeek! Klinkt super! Moest erg lachen om je verhaal. Heerlijk die mannetjes uit Alladin, ook al een vliegend tapijt gezien? ;) Wel echt fijn dat jullie zo'n goed appartement hebben! Snap het goed van die liften, vind het altijd wel fijn niet alleen in een lift te staan maar tien van die arabieren is dan wel weer iets te veel van het goede! Leuk om je verhalen te lezen! Hou het maar goed bij, kunnen bepaalde mensen hier hun feiten en informatie vandaan halen in plaats vanuit het friese dagblad hehe.. DIKKE KUS!

  • 28 Januari 2013 - 17:30

    Leonie:

    Hoi nicht.

    Toch leuk hoor zo'n blog, kunnen we hier nog een beetje bijblijven he.
    Geweldig dat het toch relatief vlug gelukt is om een kamer/appartement te vinden met elkaar. En ach het soppen/dweilen/ontsmetten hoort er gewoon bij :)
    Ach en is toch gezellig zo met een hele club in een lift... vooral met Arabieren die houden nogal van knus he ;)

    Geniet van je tijd daar, en ontloop gewoon de plekken waar het onrustig is.
    Er zijn vast en zeker nog genoeg leuke restaurantjes te ontdekken dus die studie is alvast begonnen. Het zorgen voor de inwendige mens is zeer belangrijk.

    De rest van je studie gaat deze week beginnen hoorde ik uit betrouwbare bron (je broer).
    Meid veel succes en tot lezens.
    Knuffels van iedereen hier.

  • 03 Februari 2013 - 20:05

    Wil:

    Hoi Liek,

    Leuk dat je een blog bij gaat houden! Jeetje, wat een avontuur is het nu al zeg!
    Mooi zo'n kamer en wat een uitzicht!!
    Ben ook benieuwd hoe de eerste week op de universiteit is bevallen.
    Nou, je maakt in ieder geval genoeg mee.
    En je weet het he? Als je weer down town gaat, die gebreide burka
    aantrekken;)
    X (ook van Henk natuurlijk)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Egypte, Caïro

studeren in cairo



Recente Reisverslagen:

15 Februari 2013

update

25 Januari 2013

Ik ben er!
Lieke

Actief sinds 25 Jan. 2013
Verslag gelezen: 736
Totaal aantal bezoekers 5553

Voorgaande reizen:

20 Januari 2013 - 01 Juli 2013

studeren in cairo

Landen bezocht: